Distilled Noise interjú

Szeptember 24-én indítjuk a Fidull őszi klubszezonját a Playground Clubban. Első alkalommal a rendkívül tehetséges Distilled Noise-t látjuk vendégül Olaszországból, akivel Popovics Dóra készített interjút. Francesco zenei világa tökéletesen passzol a Fidull lelkületéhez, nemhiába pörögnek szerzeményei minden rendezvényünkön.

Jó szórakozást az olvasáshoz és reméljük, hogy meghozzuk a kedved az első külföldi fellépős Fidullhoz, esemény ITT. 🙂


Szia Francesco, köszönjük, hogy időt szakítottál az interjúra. Rengeteg internetes tartalmat kapunk tőled, de személyesen rólad keveset tudunk. Úgyhogy remélem kicsit mélyebben beleláthatunk a hosszú távú és a napi működésedbe. Először is: hogy vagy?

Sziaaa, nagyon jól vagyok! Most tértem vissza egy rövid szörfözésből Lanzarotéról, úgyhogy feltöltődtem és készen állok visszatérni a munkába és a zenéhez 🙂

Kezdjük az elejéről: hány évesen találkoztál a zenével? Az első hangszered úgy tudom a gitár volt, ugye? Játszol más hangszeren is?

9 évesen kezdtem gitározni, de a családomban mindenki játszik valamin vagy énekel, igazából mindig körülvett a zene. Leginkább gitáron játszom, de magamtól megtanultam kicsit dobolni, basszusgitározni is zongorázni is (de nem túl jól haha)

A blueshoz és a rock n’ rollhoz van kötődésed (ha helyesek az információim). Mi mozdított az elektronikus zene irányába? A háttered, mint olyan inspirál vagy hatással van a produceri munkádra?

Igen, több évig játszottam egy zenekarban, velük kocsmákban vagy más kisebb helyszíneken játszottunk a környéken, ahol élek. Az elektronikus zenével akkor kerültem kapcsolatba, amikor a Digitalism ‘Idealism’ albumát hallgattam 2009-ben, ami a mai napig az egyik kedvenc elektronikus albumom (bár 2007-es megjelenés) és aztán a zeneírás akkor kezdett érdekelni, amikor a dubstep mainstreammé vált és eltökélten próbálkoztam a Logic 9-ben valamit csinálni. Ami a leginkább tetszett a zeneírásban, hogy én dönthettem minden hangszerről és nem kellett másokkal foglalkoznom, akiknek esetleg más ízlése van. Biztos, hogy a hátterem nagy segítség, van zeneelméleti tudásom, de leginkább az, hogy a fülem és az ízlésem megedződött és ezáltal tudtam kifejleszteni a saját groove-omat és stílusomat. Az első számaimba még én vettem fel a gitárokat 🙂

Te egy nagyon interaktív személyisége vagy a szcénának: blogolsz, van youtube csatornád, zenét és sample packet készítesz, bulikon zenélsz stb. Van civil munkád is vagy ezek teljesen kitöltik az idődet?

Van “nappali” munkám. Akusztikai tanácsadó vagyok, ami környezeti zajvizsgálatok elvégzéséből és épületakusztikai tervezésből áll, például zajszigetelés, helykezelés stb. Alapvetően minden, ami zajjal kapcsolatos (nem zenével sajnos). Mostanáig 75% nappali munka, 25% zene az arány, de remélem hogy egy nap ez az arány megfordul 🙂

Mit szólnak az emberek az általad készített tartalmakhoz? Van olyan producer, akitől kaptál visszajelzést és ez meglepett/megtisztelő volt számodra?

Igeeeen! Az elején nagyon meg voltam ijedve, hogy a nagy producereknek nem fog tetszeni, hogy én zeneírással kapcsolatos tippeket osztok meg. Aztán rájöttem, hogy sokan közülük is nézik a videóimat és néhányan még mondták is nekem, hogy jól csinálom, amitől szuperboldog és motivált lettem. Szép visszajelzéseket kaptam Nu Zautól, Silat Beksitől, Hector Coutótól, Josh Bakertől, Mihai Poltól, Prichindeltől és még sokaktól akikkel találkoztam vagy üzeneteket váltottunk 🙂

Azt mondtad egyszer, hogy az indított el ezen az úton, hogy nehéz volt oktatóanyagokat találni és hogy élvezed a tudásod megosztását. Mik motiválnak hosszútávon, hogy folyamatosan készítsd ezeket a videókat?

Szeretem látni, hogy hogyan fejlődnek, akik nézik a tutorialokat vagy akikkel egyénileg szoktam foglalkozni.

Fejlődni látni őket a legnagyobb ösztönző.

A videók megosztása által a zenéim is több fülhöz eljutnak, nem titkolom, hogy ez producerként is nagy löketet jelentett. A másik oka az, hogy a megosztások segítségével én is folyamatosan fejlődök és új dolgokat tanulok. Rengeteget tanultam mióta elindítottam a csatornát. És utoljára, de nem utolsó sorban nagyon boldog vagyok, hogy a produceri közösség a Patreonomon egyre növekszik. Az emberek ott szeretnek segíteni egymásnak tippekkel, visszajelzésekkel és zenemegosztással, és szerintem erről szól a zene.

Egy közösség, amit ugyanaz a szenvedély vezérel. Most, hogy mindez elkezdődött és fejlődik, nem tudok nem motivált lenni és folytatni.

Ez egyébként rengeteg háttérmunka és idő: tudnod kell videót szerkeszteni, kell valamennyi pszichológia, hogy tudd mire kattintanak majd az emberek, mit néznek meg, jó felszerelés kell, hogy minőségi videókat tudj készíteni. Hogy néz ki egy tutorial videó elkészítésének folyamata az ötlettől a feltöltésig? Hány órát dolgozol vele?

Miután már megemlítettem a Patreont, különbséget kell tennem a YouTube és a Patreon között. A Patreonon fizető tagok vannak, akik a legjobb és legmélyebb tartalmakat keresik. Tehát ott kevésbé a szórakoztatás van a középpontban, sokkal inkább a tartalom. A YouTube-on talán inkább többen vannak, akik kevésbé figyelmesen nézik a videókat, ezért oda inkább pörgősebb és viccesebb tartalmat csinálok, úgy hogy azért segítse a producereket érdekes tippekkel vagy inspiráló részekkel.

Mindkét esetben úgy zajlik, hogy leírok videó ötleteket a jegyzeteimbe vagy a telefonomba, és ha egy ötletet jónak találok, akkor írok egy vázlatot, hogy lépésről lépésre hogy nézzen ki, ami aztán végigvezet engem a videó készítése során. Sokszor akkor jönnek az ötletek, amikor a saját zenémen dolgozok.

Egy Lumix kamerát használok és Premiere Prot a vágáshoz. Attól függ, de általában az ötlet és az utoljára exportált videó között 10-15 óra munka van, néha több.

A (stúdió)szobádat a videókról ismerjük egy bizonyos szögből, de milyen valójában a környezet/felszerelés, ahol dolgozol? Vannak szomszédaid? 🙂

Haha, hát a legelső videókon próbáltam elrejteni az ágyamat. Aztán a hálószobámat átköltöztettem egy másik szobába és az utóbbi 2 évben készült videók (ahol a hangcsapdák láthatóak a háttérben) már ugyanabban a szobában készültek, ami most már egy dedikált stúdió. A szüleim házában van és ráadásul vidéken, szóval nincsenek szomszédok szerencsére. Egyébként nemrég költöztem Padovába, ahol építem az új stúdiót a lakásban. Itt vannak szomszédok, akikkel majd foglalkoznom kell, kívánjatok szerencsét! Eddig az interjúig még nem készült az új stúdióban YT videó.

Használsz klasszikus hangszereket, modularokat és más plug-ineket. Mi a kedvenc/legnagyobb kihívást jelentő eszköz jelenleg?

Jelen pillanatban 100%-ban gépen dolgozok. Használok külső eszközöket és nagyon szeretek rajtuk jammelgetni, és inspiráltak is pár jó zene megírásában, de jelenleg azt érzem, hogy mindenre elég a laptopom. A hangszerek és a hangok mennyisége, amit szoftveresen elő tudok állítani végtelen, és ami még fontosabb, hogy a munkafolyamat sokkal gyorsabb, ha nem kell külső hangforrást felvennem minden külső körülményt figyelembe véve.

Szóval hogy válaszoljak a kérdésre, azt hiszem megemlíthetem pár kedvenc plug-inemet: Rob Papen SubboomBass-ját a basszusokhoz, az Arturia V Collectiont, ami igazából mindenre jó, az ütőhangszerekhez és a hátterekhez több dolgot is használok a Native Instrument Kontaktjára, mint például a  Sequis, Action Strikes, Output Revje és a legnagyobb kedvencem a Guitar Rig 6, ami bármilyen hangot megújít. A kihívás jelen pillanatban az, hogy gyorsan megtaláljam a hangokat és gyorsabban haladjak a zeneírással, hogy több számot tudjak befejezni.

Mik a terveid a jövőre nézve?

A mostani tervem az, hogy több számot írok és több fellépést vállalok beleásva magam más művészek munkájába, különösen a régiekbe, hogy egy olyan szettem legyen, ami a régebbi house és olyan új zenék egyvelege, amiket én vagy az előadóbarátaim a szcénából írtunk.

Ha már említetted: hogy látod a szcéna helyzetét (Észak-)Olaszországban?

Csak arról a részéről tudok nyilatkozni, ahol én élek, mert sajnos nem volt lehetőségem körbeutazni Olaszországot azzal a céllal, hogy felfedezzem a szcénát. Ezen a részen 2 király klub van: az egyiket Venicebergnek hívják és Veronában van, és a másik az After Caposile, Velence közelében, ami azt hiszem, hogy Európa szerte ismert. Az After Caposile szerintem kifejezetten jól talpraállt a Covid után és továbbra is tervezik a bulikat, amikre elképesztő fellépőket hívnak, felfutó előadóktól kezdve egészen a nagyokig, mint az Apollonia trio és a Pralesh duo.

A járvány hogyan hatott a közönség/előadók hozzáállására?

Azt hiszem, hogy a Covid után a rezidens DJ-ket egyre jobban értékeli a közönség. Én úgy látom, hogy nagy szerepük van a klubok növekedésében. Az előadók a Covid alatt sokkal többet koncentráltak a zeneírásra és én nagy minőségi javulást látok azoknak a munkájában, akiket szorosan követek. Több előadó kezdett bele a tanításba és vannak közülük, akik kitartottak a pandémia után is ezen a területen, ami nagyon király dolog, mert mindegyikőjüknek megvan a maga stílusa és technikája és a tőlük való tanulás biztos, hogy az új szerzők magasabb színvonalú zenei munkáját eredményezi majd. Az az álmom, hogy egyszer elérkezek arra a pontra, hogy a demók, amiket kapok mindig jók, de leginkább eredetiek, különlegesek és ennek eléréséhez a fiatal producereknek több különböző tanártól is kell tanulniuk, hogy kifejleszthessék a saját stílusukat. Azt érzem, hogy jó úton járunk és a járvány után ez a folyamat felgyorsult.

Köszönöm szépen, hogy meghívtatok és nagyra értékelem a kérdéseket.

Ölelés,
Francesco

https://www.facebook.com/distillednoise/
https://soundcloud.com/distillednoiselovesyou/
https://www.youtube.com/channel/UCm_74Rl49ZpWgxduBo9yKCw
https://www.instagram.com/distilled_noise/
https://distillednoise.bandcamp.com/
https://distillednoise.com/